Laptulajdonos: Csepel Autógyár (1950. okt. 1.  - 1990. 06. 25.)

Felelős szerkesztők:

                                       Palágyi Gábor  

                                       Marsi Erzsébet

                                     +Baumann László

                                    + Nagy Miklós István

                                    + Dr. Turbék János (... - 1986.)

                                     Bálint Tóth János (1986 - 1988.)

                                     Bódi István (1988 - 1990. 06. 25.)

 

Munkatársak:

 

Baller László                               Bánsági György                             + Bende Ibolya

Bódi István                                 +Erdélyi István                              Felkai Márta                          

Forró Imre                                  Hajtun György                               + Halász Imre

Hargitai György

Illés Ferenc                                 Kerekes Ferenc                                    Kör (Kreisz) Pál                      

Laczkovicsné Böbe                    Langhammer Anikó                            + Megyesi Gusztáv                  

Pertics István                             Payer Imre                                            Rejtő Gábor                                       

Rajnai Éva                                  Rozgics Mária                                      Stifner Gábor

+ Swartzenberger István               Szabó Kálmánné Julika                      Szilágyi Béla                                           

Várnai Zsuzsa                              Vásárhelyi Mária                                 Vereckei Zoltán                                    

Vöő Imre                                      Zelei Béla

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uln1dvu4K34

 

A kezdetek: 

"A Csepel Autógyár üzemi lapjaként kiadott Fényszóró története egybeforrott a gyár 1949. évi megalakulásával. Megfigyelhető, hogy az ötéves terv (1950-1954) és a különböző ipari beruházások megindulásával, vállalatok alapításával egyidejűleg ugrásszerűen megnőtt az üzemi lapok száma is. Aktuális esetben az adott vállalat pártbizottsága a megyei pártbizottsággal (budapesti gyár esetében a budapesti pártbizottsággal) egyetértésben üzemi lapalapítási szándékkal fordult az MDP KV Agitációs- és Propaganda Osztály Sajtó Alosztályához, ahol megvizsgálták a kérelmet, és véleményezték. A Fényszóró megalakulásának előzményeiről, vagyis a lapindítási szándék bejelentéséről és az engedélyeztetésről azonban eddig még nem találtunk dokumentumot. Annyit tudunk, hogy az 1949 novemberében életre hívott gyár első kezdetleges üzemi lapja Villámhíradó néven indult el 1950. áprilisban, amely csak 1950. október 1-jén vette fel a Fényszóró megnevezést. Ára 30 fillér volt. A Csepel Autógyár kezdeti termelési felfutásával párhuzamosan a helyi párt- és gyárvezetés számára is elengedhetetlenül fontosnak mutatkozott egy szervezettebb apparátussal, konkrétabb célokkal működő üzemi lap létrehozása, mint amit addig a Villámhíradó biztosított."

(Forrás: Egy mára elfeledett üzemi lap, a Fényszóró)

 

Csepel Autó Gyártmánymúzeum